A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Бовшівська гімназія
імені Дмитра Коцюбайла "Да Вінчі" Бурштинської міської ради
Івано-Франківської області

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ

Дата: 12.09.2019 13:14
Кількість переглядів: 147

https://zakonst.rada.gov.ua/images/gerb.gif
 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З

13.04.2011  N 329
 

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
                                      11 травня 2011 р.
                                      за N 566/19304

 

Про затвердження Критеріїв
              оцінювання навчальних досягнень учнів
                 (вихованців) у системі загальної
                         середньої освіти

 

 Відповідно до статті 34 Закону України "Про загальну  середню  освіту" ( 651-14 ), постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 N 778 ( 778-2010-п ) "Про  затвердження  Положення про  загальноосвітній  навчальний  заклад"  та  з метою додержання державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Н А К А З У Ю:

  1. Затвердити  Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, що додаються. 
  2.  Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.):
    1. Подати  цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.

     2.2. До 01.08.2011 розробити вимоги до оцінювання  навчальних досягнень учнів (вихованців) з предметів інваріантної складової навчального плану.

     3. Розмістити цей наказ на офіційному веб-сайті  Міністерства та на освітньому порталі "Єдине освітнє інформаційне вікно України".

     4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

     5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Б.М.Жебровського.

 

 

 Міністр                                                                                                 Д.В.Табачник

 

 

 

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства освіти
                                      і науки, молоді та спорту
                                      України
                                      13.04.2011  N 329

 

                                      Зареєстровано в Міністерстві
                                      юстиції України
                                      11 травня 2011 р.
                                      за N 566/19304
 

 

КРИТЕРІЇ
                 оцінювання навчальних досягнень
                   учнів (вихованців) у системі
                    загальної середньої освіти

 

     1. Ці Критерії визначають  загальні  підходи  до визначення рівня навчальних досягнень учнів  (вихованців)  (далі  -  учні)  у системі  загальної  середньої освіти та встановлюють відповідність між вимогами до знань,  умінь і навичок учнів та показником оцінки в балах відповідно до рівнів навчальних досягнень.

     2. Ці Критерії реалізуються в  нормах  чотирьох  рівнів досягнень: початковий, середній, достатній, високий (додатки  1 та 2).

     Перший рівень - початковий. Відповідь учня (учениці) фрагментарна,  характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення.

     Другий рівень - середній.  Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, виконує завдання за зразком, володіє елементарними вміннями навчальної діяльності.

     Третій рівень - достатній. Учень (учениця) знає істотні ознаки  понять, явищ, зв'язки  між  ними,  вміє пояснити основні закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, володіє розумовими операціями (аналізом, абстрагуванням, узагальненням тощо), вміє робити висновки, виправляти  допущені помилки.  Відповідь учня (учениці) правильна, логічна, обґрунтована, хоча у ній бракує власних суджень.

     Четвертий рівень - високий. Знання учня  (учениці)  є глибокими, міцними, системними; учень (учениця) вміє застосовувати їх для виконання творчих завдань,  його (її) навчальна діяльність позначена вмінням самостійно  оцінювати різноманітні  ситуації, явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію.

     Кожний наступний  рівень  вимог  вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові.

     3. За  цими  Критеріями  оцінювання  здійснюється  у  процесі повсякденного вивчення  результатів  навчальної  роботи  учнів  на уроках  і  вдома,  а  також  за результатами перевірки навчальних досягнень  учнів:  усної,  зокрема індивідуальне, групове та фронтальне опитування; письмової, зокрема самостійні та контрольні роботи, тестування;  графічної,  зокрема  робота  з діаграмами, графіками, схемами, контурними картами;  практичної,  зокрема виконання різних видів експериментальних досліджень та  навчальних проектів, робота з біологічними об'єктами, виготовлення виробів.

     При визначенні рівня навчальних досягнень учнів враховуються:

     характеристики відповіді: правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність;

     якість знань; сформованість загальнонавчальних  та предметних умінь і навичок;

     рівень володіння розумовими операціями:  вміння  аналізувати, синтезувати,  порівнювати,  класифікувати,  узагальнювати,  робити висновки тощо;

     вміння виявляти  проблеми  та  розв'язувати  їх,  формулювати гіпотези;

     самостійність оцінних суджень.

     4. Обов'язковому  оцінюванню  підлягають навчальні досягнення учнів з предметів  інваріантної  складової   навчального   плану закладу.

     У першому класі дається словесна характеристика знань,  умінь і навичок  учнів.  У  наступних  класах оцінювання здійснюється за 12-бальною   системою  (шкалою)  і  його  результати  позначаються цифрами  від  1  до 12.  За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися словесна  характеристика  знань,  умінь  і навичок учнів другого класу.

     У випадку невідповідності  рівня  навчальних  досягнень  учня (учениці) цим Критеріям позначається "не атестований".

     Особливості оцінювання   навчальних досягнень дітей з особливими  освітніми  потребами  здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.

     5. Заклад  може  використовувати  інші   системи   оцінювання навчальних  досягнень  учнів  за  погодженням з місцевими органами управління освітою.  При цьому оцінки з  навчальних  предметів  за семестри, рік, результати державної підсумкової  атестації переводяться у бали відповідно до цих Критеріїв.

     До інших   систем   оцінювання  може  відноситися  рейтингова система,  яка сприяє формуванню ключових компетентностей і створює можливості для:

     підвищення мотивації учнів до самонавчання та самооцінювання;

     розширення можливості  в індивідуальній підготовленості учнів на кожному етапі навчального процесу;

     підвищення об'єктивності    оцінювання   не   лише   протягом навчального року, а й за весь період навчання;

     градації значущості  балів,  які  отримують учні за виконання різних видів робіт (самостійна робота,  підсумкова робота, творча робота, олімпіади,    виставки,    конкурси    творчих   робіт, науково-дослідні  й  художні   проекти,   діяльність   в   органах учнівського самоврядування, у соціально-корисних проектах тощо).

     З метою оцінювання індивідуальних досягнень учнів  може  бути використаний метод оцінювання портфоліо.

     Портфоліо -  це   накопичувальна   система   оцінювання,   що передбачає  формування  уміння  учнів  ставити  цілі,  планувати і організовувати власну  навчальну  діяльність;  накопичення  різних видів  робіт,  які  засвідчують  рух  в  індивідуальному розвитку; активну  участь  в  інтеграції  кількісних   і   якісних   оцінок;

підвищення ролі самооцінки.

     Таке оцінювання передбачає визначення критеріїв для включення учнівських  напрацювань  до  портфоліо;  форми  подання матеріалу; спланованість оцінного процесу;  елементи самооцінки з  боку  учня тощо.

     Впровадження рейтингової   системи   оцінювання   та   методу оцінювання  -  портфоліо  здійснюється  з урахуванням рекомендацій МОН молоді і спорту.

 

 Директор департаменту

 загальної середньої

 та дошкільної освіти                                                                               О.В.Єресько

https://rada.info/upload/users_files/23805002/a3b7d02accaa49ab0b5851b78b6cecad.docx

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора